Діти в масках і з хвостами: чи (не)безпечні квадробери?

Діти в масках і з хвостами: наскільки (не)безпечні квадробери?

Нове захоплення підлітків викликало справжній резонанс в українському суспільстві. Дорослі поділилися на два табори: одні стверджують, що новий тренд небезпечний для психіки дітей і такі ігри ненормальні. А другі на противагу нагадують власні юнацькі тенденції та субкультури минулого, не вбачаючи у квадроберах нічого поганого. Цікаво, що серед самих дітей такої категоричності немає.

 З одного боку, побачити на вулиці підлітка у масці, рукавичках і з хвостом, який пересувається і лащиться, як кіт, викликає подив. З іншого боку – всі пам’ятають мінливість субкультур: хіпі, панки, емо, металісти, скінхеди, готи, толкієністи… Таке захоплення дітей і молоді легко пояснити бажанням виділитися, бути не таким, як всі, привернути увагу, спілкуватися з собі подібними, спосіб вираження протесту тощо. Це було, є і буде. Просто з часом змінюються види забав.

Хто такі квадробери?

Квадробери – це люди, які наслідують поведінку тварин. Цей тренд, що зародився як спортивна дисципліна в Японії, згодом перетворився на цілу субкультуру. Квадробери часто пересуваються навкарачки, використовуючи різноманітні костюми та аксесуари, які імітують зовнішній вигляд тварин (наприклад, маски, хвости).

Наскільки небезпечне захоплення квадроберством

У цьому питанні думки психологів мають певні розбіжності. Деякі спеціалісти вбачають небезпеку у тому, що нове захоплення забирає весь вільний час у дитини і витісняє:

  • навчання;
  • хобі;
  • домашні зобов’язання;
  • спілкування з рідними та однолітками.

Інші – вважають, це психічним відхиленням, провалом у вихованні батьками, способом втекти від самотності чи реальності, бажанням дитини привернути увагу дорослих. І це теж може траплятися, адже діти різні.

Є інша очевидна, більш реальна, небезпека, а саме:

  1. Агресивне ставлення на вулиці. Якщо квадробер підбіжить до маленької дитини або дорослої незнайомої людини «погратися», то може отримати цілком фізичну відповідь.
  2. Усе вимагає міри. Батькам варто проявити пильність, коли побачать у поведінці розмиття межі між фантазією та реальністю, бо це дійсно може вплинути на адекватне сприйняття навколишнього середовища дитиною.
  3. Червоним прапорцем має стати момент, коли захоплення витіснить усю іншу діяльність дитини: навчання, спілкування, інші хобі та змінить емоційний стан.

Чи варто забороняти бути квадробером?

Варто почати з того, що це цікаве нове для дитини заняття. Оскільки всі люди різні, то і захоплення, відповідно, різні. Є прихильники собак, а є любителі котів. Хтось слухає попмузику, а інші надають перевагу класиці. Одні діти люблять паркур, інші – конструктори.

Так само різниться і поняття нормальності – воно відносне. Якщо для одного квадробери – дикунство, то для іншого – нормальна гра. Варто сприйняти це так – дитина в тренді. Чи вважається ненормальним Кенічі Іто, який започаткував цей рух у Японії та потрапив до Книги рекордів Гіннеса за найшвидше пересування на чотирьох кінцівках? Звісно ні, просто його захоплення переросло в окремий вид. Квадроберство може бути способом релаксу дитини, психологічного розвантаження, розвитком креативності.

Ще один плюс – пересування та імітація поведінки тварин вимагає фізичних зусиль. Своєрідний фітнес дитині гарантований, як і перерва від гаджетів.

І головне – що забороняється, стає бажаним.

Що робити, якщо дитина зацікавилася квадроберством:

  • намагатися не засуджувати і не висміювати нове захоплення;
  • батькам запастися терпінням: як і будь-яке захоплення, воно минає, цікавість згасає;
  • проявити інтерес: нехай дитина більше розкаже, чому це її зацікавило, з ким вона тепер розділяє нове захоплення тощо;
  • запропонувати допомогу – в оформленні образу, придбанні елементів костюму, розміщенні відео в соцмережах тощо;
  • перестати думати, що квадроберство – це недоліки виховання;
  • придумати разом і домовитися про певні умови. Наприклад, грати після виконання уроків, дотримуватися правил безпеки і меж дозволеного, не вступати в конфліктні ситуації, розмежовувати гру і реальність.

Підтримка від батьків у будь-чому створює міцний фундамент щасливого дитинства і як наслідок – формування здорової та всебічно розвиненої особистості.