Завдання із зірочкою: як розважити дитину у подорожі, якщо є обмеження ресурсів і простору? Нудне очікування, години дороги, довгі черги на кордоні – їзда поїздом чи автобусом може перетворити такий бажаний відпочинок на випробування.
Протягом тривалої подорожі наступає момент, коли ані гаджет, ані книжки, ані взяті з дому іграшки не здатні розважити малечу. У таких випадках на допомогу прийдуть так звані дорожні ігри. Вони розраховані на дітей будь-якого віку, адже складність завдань корелюють самі батьки. Варто спробувати відволікти дитину такими іграми і поїздка не здаватиметься занадто тривалою й одноманітною. Плюс вони добре розвивають когнітивні здібності дітей.
- Вгадай, що це?
Дитина заплющує очі (або можна зав’язати їх). До рук по черзі кладуться будь-які предмети, що є поруч. Завдання дитини – навпомацки зрозуміти, що це. Більш прогресивний варіант: дитина мусить почути і вгадати, що це? Наприклад, як шарудить папір, клацають ножиці чи телефон, плескають долоні, відкривається ємність, бовтається пляшка з водою, пише або клацає ручка тощо.
- Прописи
Зручно грати лежачи, але підійде і сидячи. Обирається будь-яка частина тіла (спина, рука, нога), на якій дитина вимальовує пальцем літери, цифри або предмети (за попередньою домовленістю). Завдання дорослого, не дивлячись, вгадати що це.
- Хованка
Підійде в межах простору купе потягу. Але якщо проявити фантазію, то можна спробувати зіграти в автобусі та навіть у автомобілі. Хтось один з гравців ховає предмет, наприклад, ручку або папірець. Завдання другого – за допомогою непрямих запитань здогадатися, де схованка. Відповідати на запитання можна тільки «Так» або «Ні».
- Доторкнися до…
Дорослий пропонує дитині віднайти предмет і торкнутися його. Водночас сам предмет не називається, а описується. Наприклад, можна запропонувати торкнутися до того, що: конкретного кольору, кругле, м’яке, видає звук, має кути, із пластику тощо.
- Послухати звуки
Дитина заплющує очі на певний час (наприклад, 30 секунд) і слухає звуки навколо. Потім має розповісти про почуте (колеса, дощ за вікном, гомін сусідів, музику по радіо тощо). Якщо щось пропустить – то програє.
- Назви предмети, що…
Завдання дорослого – проявити фантазію, щоб гра не здавалася легкою. Потрібно ставити питання на кшталт: назвати 10 предметів червоного кольору; назвати 5 тварин, що мешкають на Північному полюсі; перерахувати страви, що починаються з певної літери або 20 предметів, що виготовлені з одного виду матеріалу.
Читайте також: Вірус повернувся: у столиці – нова хвиля COVID-19
- Рухайся або завмри
Варто спробувати під час зупинок або якщо дозволяє простір (купе, автобус, у черзі). Дорослий промовляє ці два слова з різними проміжками часу. Завдання дитини виконувати: рухатися (можна танцювати) і завмирати на певний час.
- Заборонені слова
Разом з дитиною обираєте слова, які неможна говорити. Бажано вони мають бути максимально вживані. Як варіант: «Так» і «Ні», «Хочу» і «Не хочу». Пам’ятаючи це продовжувати вести розмову. Програє той, хто промовить заборонені слова.
- Знайти жовте
Завдання – шукати дорогою предмети жовтого кольору (рекламні щити, автомобілі, автобуси тощо). Хто більше і швидше «назбирає», той виграв. Можна міняти кольори.
- Здогадайся, що це
Дорослий обирає про себе певний предмет з навколишнього інтер’єру і який може бачити дитина. Потім дає коротку підказку. Завдання дитини здогадатися, що це за предмет за допомогою питань. Наприклад, можна підказати так: «Я бачу щось маленьке і блакитне», а відповідати можна тільки «Так» і «Ні».
Читайте також: 10 спільних симптомів грипу і COVID-19
- Асоціації
Досить цікаво грати з більшою кількістю людей. Перший гравець називає випадкове слово. Наступний швидко називає інше, пов’язане з першим і т. д. (наприклад, нитка, голка, шити, одяг і т. д.). Програє той, хто довго думає, дав відповідь без пов’язаної асоціації або повторювався.
- Я йду на пікнік…
Перший гравець каже: «Я йду на пікнік і беру з собою …» і називає продукт чи страву, яка починається на А (ананас). Наступний гравець повторює рядок за першим і додає варіант їжі на літеру Б (батон). Виходить: «Я йду на пікнік і беру з собою ананас і батон». Потім літера В і так далі. Програє той, хто зіб’ється або забуде перелік.
Ще кілька порад:
- Плануйте заздалегідь: підготуйте ігри та матеріали заздалегідь, щоб уникнути нудьги під час поїздки.
- Робіть перерви: зупиняйтеся на короткий відпочинок, щоб діти могли розім’ятися та побігати.
- Будьте гнучкими: якщо гра не подобається дитині, спробуйте іншу.
- Веселіться разом: найголовніше – насолоджуватися подорожжю разом з дитиною!
Плануючи навіть кількагодинну подорож, варто запастися різними варіантами дозвілля для своїх малюків: гаджети, дорожні настільні ігри, книжки, розмальовки. Але завжди у нагоді стануть словесні ігри – вони не потребують місця, завжди з собою, добре розважають, а ще розвивають уяву і мислення.
Фото: от azerbaijan_stockers на Freepik