Чи варто дитині ходити до дитячого садочка? | Smart Mama 2024

Чи варто дитині ходити до дитячого садочка?

У кожній родині, де є діти, напевно, назрівало питання про доцільність відвідин дитячого садка. Якщо батьки обдумують цей вибір, то психологи радять приймати рішення судячи з психотипу особистості дитини та її потреби в спілкуванні. Але деякі дослідження показують, що значення дитячого садка в житті дитини може бути сильно недооцінене.

Життя після садка: більше знань, менше тривожності

У новому масштабному дослідженні Американської академії педіатрії вчені оцінили перевагу відвідування дитячого садка, яке можна спостерігати у дітей через роки. У віці 5 років екзаменатори оцінили знання дітей про числах і сприйнятливий словниковий запас (слова, які розуміють, коли чують, читають або бачать). Потім у віці 17 років дослідники вивчили у дітей такі показники, як академічні оцінки, шкільні прихильності, тривожна чутливість, зловживання психоактивними речовинами, фізична активність, а також зростання і вага. Практично за всіма цими пунктами показники дітей, які відвідували дошкільні установи, виявилися кращими.

 

Читайте також: Дистанційне навчання: чи знизиться рівень захворюваності?

 

Дослідники виявили, що математичні навички, отримані в дитячому садку, сприяли поліпшенню оцінок в старшій школі. Так, заняття математикою у дитячому саду були ключовим фактором академічної успішності учнів початкової школи. Сприйнятливий словниковий запас допоміг дітям в школі знизити тривожну чутливість. Хоча словникові навички не були пов’язані з академічними успіхами, вони допомогли подолати зниження самооцінки і підвищення тривожності в підлітковому віці.

 

Дитячий садок і зайва вага

Діти, які відвідували дитсадок, продемонстрували не лише кращу академічну успішність і кращу поведінку в школі. Заняття в дитячому садку вплинули і на фізичну активність. Так, відвідування садка на 65% знижувало ймовірність того, що дитина набирала зайву вагу до 17 років.

Вчені пояснюють це тим, що  життя дорослого наповнене вбудованими алгоритмами і звичками. А от життя дитини – це чистий аркуш, і чим раніше прописати на ньому певні звички, тим більше до віку першої усвідомленості і контролю (який настає приблизно в шість років) вони проявляться. У дошкільних установах діти навчаються дисципліні та горизонтальному спілкуванню (з однолітками, а не з дорослими). У таких дітей, як правило, ширше словниковий запас і більше корисних практичних навичок.

 

Читайте також: П’ять порад як уберегти дитину від застуди взимку

 

Діти, які йдуть до школи підготовленими, отримують перевагу в тому, що вони вже мають уявлення про здоровий спосіб життя. При цьому йдеться не тільки про фізичне, соціальне і емоційне благополуччя. У дітей, які пройшли дошкільну підготовку, краще розвинене почуття безпеки, здатність позитивно взаємодіяти з людьми, вище довіру до дорослих і сильніше цікавість. Також такі діти незначно, але все ж менше піддаються згубних звичок типу  вживання психоактивних речовин.

 

Як гра спрямовує  до «формального» навчання

Дослідники вважають, що важлива і  готовність дитини відвідувати дитячий садок. Часто батьки, у яких різні темпераменти зі своєю дитиною, не можуть допомогти їй налагодити комунікацію з іншими дітьми. Але все ж варто постаратися і знайти підходящий дошкільний заклад, якщо ви хочете бачити дитину успішною в школі.

Особливо вчені відзначили успішний досвід дошкільної освіти в скандинавських країнах, де особлива увага приділяється грі і взаємодії з навколишнім середовищем. Це створює основу для впевненості і вчить дітей слідувати своїй цікавості. Завдяки такій моделі, на той час, коли дітей починають вчити читати і писати (у віці семи або восьми років), вони швидше набувають ці навички. І в подальшому у них вже не пропадає бажання до «формальної» навчанні.

 

Читайте також:  COVID-19 у дітей – наскільки все серйозно?

 

 

Тому, вибираючи дитячий садочок, потрібно віддати перевагу установі, де створено оптимальний і безпечний простір для ігор, щоб діти відчували себе комфортно. Це сприяє розширенню мислення, інтересу до навчання і мотивації в подоланні складних проблем, що і є основою всього навчання.

Олена Алексєєва