Встигнути до школи: плюси і мінуси раннього навчання дітей

Встигнути до школи: плюси і мінуси раннього навчання дітей

Відправити до школи першачка, який вже читає і рахує? Або не забирати право у вчителя навчити дитину основам науки? Чи варто докладати зусиль і готувати дитину до школи? Коли починати займатися підготовкою? Практично всі батьки прагнуть, щоб їхні діти росли розумними, здоровими та всебічно розвиненими.

Тема підготовки дитини до школи активно обговорюється у батьківських спільнотах, просувається блогерами, популяризується у соціальних мережах та дитячих дошкільних закладах. Через це у батьків може скластися хибне враження, що вони не дають своїй дитині найкращого – позбавляють її знань і розвитку. Можливо, дитині буде справді легше навчатися у школі, якщо почати займатися з нею змалечку. Або не відбирати дитинство?

На що йдуть батьківські ресурси

Мода на активну підготовку до школи з’явилася давно і постійно удосконалюється. Тож для раннього інтелектуального розвитку малюка індустрія дошкільної освіти пропонує батькам повний арсенал: від карток Домана, кубиків Зайцева, “розумних” іграшок, пазлів для садочків з методикою Монтессорі чи Нікітіних, курсів і репетиторів.

У чому плюси раннього навчання:

  • Розширення кругозору розвине у дитини гарну навичку допитливості, бажання до знань й отримання відповідей.
  • Будь-які регулярні заняття допоможуть дитині звикати до навантажень, дисципліни і посидючості.
  • Розкриття потенціалу. Раннє навчання допоможе виявити ті чи інші здібності дитини, а значить розвивати їх надалі.
  • Стимулювання мозкової активності сприяє формуванню навичок мислення, мовлення, креативності, здобуття нового досвіду, а також швидкої реакції, пам’яті та уваги.
  • Взаємодія на заняттях з викладачем чи однолітками навчає малюка комунікації, розпізнаванню емоцій, встановленню стосунків, дружбі, легкій соціальній адаптації.

Недоліки раннього навчання:

  • Якщо дитина не бажає займатися або у неї не виходить, це засмучує батьків. Дитина дуже чутлива до настроїв своїх батьків, тож знервованість, переживання та зіпсутий настрій відчуватиме і малюк.
  • Заняття з підготовки займають час, який міг би бути витрачений на не менш важливі дитячі справи: прогулянки, спілкування з іншими дітьми, бігання по калюжах, ігри в хованки, слухання казок тощо.
  • Відсутність вільного часу. У людини будь-якого віку має бути вільний час, коли вона має побути наодинці. Для дошкільнят це важливе тим, що вони навчаються: видумувати собі ігри, знаходити заняття для себе. Це розвиває уяву і фантазію.
  • Перебільшений акцент на навчанні може призвести до того, що малюк втратить інтерес та радість від занять. Бо сприйматиме цей процес як обов’язок.
  • Підготовка до школи не гарантує того, що у школі дитина стане відмінником і навчатиметься краще, ніж її однокласники. Це залежить від багатьох супутніх факторів.
  • Якщо у дитини немає бажання готуватися до школи, а її примушують, то у школі бажання вчитися спонтанно не виникне.

Поспішати треба повільно

Якщо ж мрія батьків – це обдарована і розвинена не за віком дитина, то можна зайнятися підготовкою, але врахувати такі моменти:

  • Представити своїй дитині право вибору, чим хочеться їй займатися: писати чи рахувати, досліджувати природу або розповідати казки. Результат буде тоді, коли дитина займатиметься тим, що їй подобається.
  • Не відбити інтересу до навчання. Не всі діти здатні хапати зірки з неба, тому не треба вимагати від свого малюка надзусиль і гнатися за кращими результатами. Це лише підготовка до школи.
  • Оскільки мова йде про дитину, то навчання має відбуватися в ігровій формі. Так краще засвоюватимуться знання.
  • Враховувати вік, характер і потреби дитини – правильно підібрана методика, вид та інтенсивність навчання гарантуватимуть, що дитина готуватиметься до школи із задоволенням.
  • Не порівнювати досягнення своєї дитини з іншими, а також не сварити за помилки.
  • Загальний розвиток має відповідати віку дитини. Інакше їй складно буде знайти спільну мову з однолітками: коли семирічна дитина захоплюється умовним літакобудуванням, а його друзі футболом.
  • Дотримання балансу між відвідуванням підготовчих занять та часом на ігри і проживання свого кращого дитинства.

Рішення готувати дитину до школи чи ні, має ґрунтуватися не тільки на бажанні батьків, а й на потребах та готовності малюка. Розвиваючи здорове ставлення до навчання, можна досягти успіхів незалежно від того, де дитина почне вчитися читати та рахувати. Отже, всьому свій час. А до школи діти йдуть саме за знаннями.

 

0 0 голоси
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Найстаріші
Найновіше Найбільше голосів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі
0
Буду рада вашим думкам, прокоментуйте.x